Home Technologia Technologia a uczenie się dzieci: Czy szkoły potrzebują wygody czy tradycji?
Technologia

Technologia a uczenie się dzieci: Czy szkoły potrzebują wygody czy tradycji?

Toczy się nieustanna debata na temat tego, jak najlepiej kształcić nasze dzieci. Tradycjonaliści twierdzą, że szkoły powinny koncentrować się na nauczaniu uczniów podstaw czytania, pisania i arytmetyki przy użyciu papierowych podręczników i kredowych tablic. Zwolennicy technologii twierdzą jednak, że szkoły powinny podnieść poprzeczkę, wprowadzając do klas nowe technologie. Takie jak na przykład komputery z dostępem do Internetu, tablety, gadżety. To ma lepiej przygotować uczniów do przyszłej pracy, która w dużej mierze będzie opierać się na komputerach.
Wiele filmów produktowych mówi jednak o umiarkowanym korzystaniu z technologii. Kto ma rację?

Technologia zmienia sposób, w jaki uczą się dzieci. Szkoły zaczynają włączać więcej technologii do swoich programów nauczania, a niektóre szkoły posunęły się tak daleko, że zastąpiły tradycyjne podręczniki iPadami lub innymi tabletami. To skłoniło wielu rodziców i nauczycieli do zadania pytania: czy technologia pomaga dzieciom w nauce? Czy jest sens, aby szkoły stosowały teraz nowe metody? Odpowiedź może zaskoczyć…

Pomocą czy przeszkodą w nauce dzieci, trwa od lat. Jak wykorzystanie technologii w szkołach i edukacji wpływa na zaangażowanie uczniów, nawyki związane z nauką i wskaźniki sukcesu. Technologia niestety dzieci może rozpraszać. Tradycyjna nauka jednak zmusza do myślenia, analizowania, szukania. To bardziej stymuluje mózg i uczy umiejętności. Technologia może pomóc ale z reguły dzieci się nią wysługują zamiast wspomagać.

Author

SimpleFrame

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *